مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۴
۱ نفر

کشتی تایتانیک افسانه‌ای که صدها سال است قعر اقیانوس اطلس جا خوش کرده است؛ برای کشف اسرار جدید درباره علت غرق شدن، مورد بررسی‌های دقیق‌تر قرار می‌گیرد. به گزارش اینترستینگ انجیرینگ، هدف این مأموریت ثبت دقیق‌ترین عکس‌هایی از جزئیات تایتانیک است.

تایتانیک

اولین مأموریت تجاری پس از فاجعه

به گزارش همشهری آنلاین: تیمی که این تحقیقات را بر عهده گرفته است، با استفاده از فناوری پیشرفته، هر گوشه و کنار این کشتی نمادین را اسکن می‌کند و نور جدیدی بر جزئیات غرق شدن غم انگیز آن می‌تاباند. این مأموریت، نخستین مأموریت تجاری به کشتی تایتانیک از زمان تراژدی OceanGate در سال گذشته است که در آن ۵ مرد هنگام تلاش برای بازدید این کشتی با یک شناور جدید جان خود را از دست داده اند. یک شرکت آمریکایی با حقوق انحصاری، هدایت این مأموریت را برعهده دارد.

تا به امروز، آنها حدود ۵۵۰۰شیء را از کشتی تایتانیک بازیابی کرده‌اند؛ اما این آخرین مأموریت صرفا برای شناسایی است. این تیم ۲ وسیله نقلیه روباتیک را برای ثبت میلیون‌ها عکس با وضوح بالا و ایجاد یک مدل ۳بعدی از آن مستقر خواهند کرد. دیوید گالو، رهبر این مأموریت توضیح داد: «ما می‌خواهیم تایتانیک را با وضوح و دقتی ببینیم که قبلا هرگز دیده نشده است.» کشتی لجستیکی Dino Chouest به‌عنوان پایگاه عملیات در اقیانوس اطلس شمالی خدمت خواهد کرد. درصورت مساعد بودن آب و هوا، این تیم ۲۰روز را در بالای لاشه کشتی که در عمق ۳۸۰۰متری قرار دارد، سپری خواهد کرد.

تکنولوژی پیشرفته در رأس

داستان سفر ناگوار تایتانیک در سراسر جهان شناخته شده است و در کتاب‌ها، فیلم‌ها و مستندهای بی‌شماری جاودانه شده است. باوجود مطالعه گسترده از زمان کشف آن در سال۱۹۸۵، نقشه قطعی محل غرق شده هنوز مبهم باقی مانده است. برای رفع این مشکل، تیم تحقیقاتی از ۲ وسیله نقلیه ۶تنی کنترل از راه دور (ROV) استفاده خواهد کرد.

یک ROV مجهز به دوربین‌های نوری با کیفیت فوق‌العاده و یک سیستم روشنایی ویژه خواهد بود؛ درحالی‌که دیگری دارای یک بسته حسگر است که شامل یک اسکنر لیدار (لیزر) است. آنها با هم بخش ۱.۳ در ۰.۹۷ کیلومتری از بستر دریا را اسکن خواهند کرد.

ایوان کواکس که مسئول برنامه تصویربرداری است، پیش‌بینی می‌کند که سیستم‌های دوربین او تصاویری با وضوح میلی متری تولید کنند. به‌گفته او، میزان وضوح این دوربین‌ها به قدری بالاست که می‌توانید دانه‌های شن را به‌معنای واقعی کلمه بشمارید. یکی از ویژگی‌های اصلی این سفر زیردریایی تحقیقاتی، مغناطیس‌سنج روی حسگر ROV است که می‌تواند تمام فلزات را در محل حادثه پیدا کند؛ حتی آنهایی که در رسوب دفن شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

کشف اسرار جدید

این تیم قصد دارد وضعیت اشیای شناخته شده را در میدان زباله بررسی کند؛ مانند دیگ بخار بزرگی که هنگام شکست کشتی به بیرون ریخت. آنها همچنین امیدوارند مواردی را که در بازدیدهای قبلی دیده شده است، پیدا کنند؛ ازجمله یک شمعدان برقی و احتمالا یک پیانوی بزرگ.

قسمت‌های چوبی پیانو پوسیده شده است، اما قاب چدنی و برخی کلیدها ممکن است هنوز دست نخورده باشند. این نهمین بازدید شرکت RMS تایتانیک از محل غرق شده است. هدف سفرهای آینده این شرکت تمایل به بازیابی تجهیزات رادیویی مارکونی است که در شب غرق شدن کشتی پیام‌های تلخ ارسال می‌کرد.

اگرچه این امر در این سفر اتفاق نمی‌افتد، اما هدفی برای مأموریت‌های آینده است. با استفاده از آخرین فناوری، این تیم قصد دارد اشیاء را برای بازیابی در آینده شناسایی کند و تا آنجا که ممکن است از کشتی مستند کند. آنها همچنین علاقه زیادی به میدان زباله‌های گسترده‌تر دارند که می‌تواند شگفتی‌ساز باشد.

کد خبر 867805

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha